Rol Modelim, İdolüm, Annem

 Bir tanecik annişkom,

Seninle uğraşıyorum, sana takılıyorum zaman zaman. Çok hoşuma gidiyor, celalleniyorsun arada...

Sen, karşındakileri çok ciddiye alıyorsun, çevrendekilerin ne diyeceklerine ve düşüneceklerine fazlaca önem veriyorsun çoğu zaman. Çok hassassın katı görünüşünün ardında. Mesafelisin, incinmekten korkuyorsun, incitilmekten...En ufak bir kıvılcımda konuyu kişiselleştiriyor ve savunmaya geçiyorsun. Ne kadar çok enerji harcıyorsun ufacık ayrıntılarda...

Bence eskiye göre kendini müthiş yeniledin. Gelişime ve yeniliklere o kadar açıksın ki, inanılmaz! Sen ne çağının ne de yaşının kadınısın! Her anlamda çok daha ileridesin! Anneannem de öyleydi. Müthiş bir kadındı. Onu anmadığım bir gün bile yok!

Bugün Sinem ve ben bu kadar güçlü ve özgüvenli isek bu senin ve bence senin etkinle babamın sayesindedir. Bir anne-baba olarak bize en önemli değerleri aşıladınız zamanında; ömür boyu sırtımız yere gelmez.

Biz kendi içimizde her konuyu açıklıkla konuşan ve tartışan bir aile olduğumuz için, sana yönelttiğimiz eleştiriler üzerinde ince ince düşündüğünü biliyorum. 

Şu kadarını söyleyeyim, sen muhteşem bir kadınsın, annesin. Bilinçli, yetenekli, farkındalığı yüksek, okuyan, araştıran, eleştirel düşünen, hep en iyiyi hedefleyen, enerjik, sistemli, zeki, bir o kadar sabırsız ve mükemmelliyetçi...Bir çocuk yetiştirmenin ne kadar meşakkatli olduğunu bilfiil yaşıyorum ki benim yanımda sen varsın, Hakan, Sinem ve yardımcılar var... Sen bizi neredeyse tek başına yetiştirdin, bir yandan çalıştın, bir yandan evimizin düzenini dört dörtlük olacak şekilde sağladın; bütün bunları yaparken tek bir gün bile şikayet etmedin anneciğim.

Kendine hak ettiğin değeri vermelisin. Sen herşeyin en iyisine,  en güzeline layıksın canım annem! Üsstelik çok da güzel bir kadınsın! Bir tek gün kendini ihmal etmedin, "sizin için saçımı süpürge ettim" de demedin. Tek bir gün bile...Bizden hiçbir şey beklemedin.

Senin o bağımsız, güçlü, çalışkan,  kararlı, mert, iradeli ve asla pes etmeyen duruşuna hayranım!

Seni çok seviyorum anneciğim.

İyi ki benim annem olmuşsun! İyi ki bana canımdan çok sevdiğim kardeşimi hediye etmişsin! 

Senin önünde saygıyla eğilmem, ellerini öpmem yetmiyor! Dünyaları ayaklarının altına sermek istiyorum... Seni çok ama çok seviyorum benim bir tanecik anneciğim!

Kardeşimi ve beni büyüttüğün yetmediği gibi, kızımı büyütürken de hep yanımdaydın. Beni bir gün bile yalnız bırakmadın. Kendi hayatından ödün verdin. Emekliliğinin keyfini sürdüğün yıllarda, Mina ile bana adadın kendini. "Sen dön işine gücüne bak, ben arkandayım" dedin.  Canım annem, güzel annem benim.

Gün geldi hastalandım, evimden ayrı düştüm, aylardır hepimize yetişiyorsun annem. Biliyorum ağrıların var, yoruluyorsun, hepimizi hoş tutmaya, dengeleri bulmaya çalışıyorsun ve ağzından tek kelime şikayet çıkmıyor...

Sen nasıl başarıyorsun bu kadar güçlü olmayı annem?

Sana hayranım!

Rol modelim sensin; senin tırnağın olamam o ayrı...

Sen benim bir tanem,

Sen benim herşeyimsin...

İyi ki benim annem olmuşsun!

Seni çok ama çok seviyorum anneciğim!

Sana layık bir evlat olayım, seni hep mutlu edeyim...














  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder