Köln'ün parkları, yeşili, insanları...

Bugun gunesli bir Koln'e uyandik. Ev gezerken, yakinlarindaki parklari da gezdik. Her semtin parki var. Parklarda goletler; ister sandalla gez, ister golet bisikletiyle (ben uydurdum - deniz bisikletinden devsirdim).
Millet, coluk-cocuk yuruyor, kosuyor, bisiklete biniyor, paten kayiyor, piknik yapiyor...
Istanbul'da hayalim ya Goztepe Parki'na ya da Ozgurluk Parki'na bakan bir evde yasamakti. Buradaki parklari gorunce, 'meger ne kadar kucuk hayaller kurmusum' dedim. Her yerden parklara erisim var. Ustelik parklar yemyesil, koskocaman! Kilometrelerce yuruyorsun, bitmiyor.
Sehrin bir ucundan diger ucuna, defalarca gittik geldik; Pazar gunu, herkes tatil, hava muhtesem, biraz trafik olmaz mi?
Yok kardesim, burada olmaz. Olmaaaaz!
Gercekten yok iste yok.
Yesil, yesil, her yer yemyesil. Yesillik sarhoslugum buradaki 6. gunumuzde yeni yeni geciyor.
Medeniyet ve oksijen capraz aciyla carpti beni. Sevdim ben bu sehri.
Sehrin eskilerden kalma bir hali var. Bazi binalarin hic karakteristigi yok, renkler de soluk ve cansiz.
Ama bir ruhu var...
Bazi semtler ise, sirf tarihi malikanelerden ibaret.
Oyle guzel harmanlanmis ki, bakmaya doyamiyorsun.
Cafeler civil civil. Bayildim insanlara. Sanki hayatin tadini cikarmayi biliyorlar.
Cok sasirdim!!!😳😳😳
Acik hava cafelerde getirdikleri menulerde insanlarin kopekleri icin de yemek secenekleri var.
Ustelik bu cafelerde yerlere ici su dolu taslar koymuslar. Yine kopekleriyle gelenler icin!
'O zaman ogrenecek cok sey var' diyorum kendi kendime.
💕Sevdigim semtler Lindenthal, Marienburg, Rodenkirchen ve eski sehrin merkezi-Katedral civarindaki curcunali semtler.
🌈🦋🌈Evimizi bulmaya cok yaklastik. Sanirim dunku mailimin uzerine gelen tum guzel dileklerden yayilan enerji bu sabah bizi Lindenthal'deki o sirin eve yonlendirdi.
Bu gece atmosferdeki goktasi senliginin de etkisi olabilir mi?🤞😉🤞
Yarin son bir kac ev daha gorecegiz ve belki de bugun gordugumuz ve benim cok sevdigim evi tutacagiz. Evin karsisinda koooocaman bir park var! Hayirlisi bakalim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder