10bin saat kuralı var ya, işte başarının anahtarı oralarda bir yerlerde

Şu sıralar Outliers'ı okuyorum, Malcolm Gladwell'den. Kitabın ilk sayfalarında okuduklarımdan, yükselmek, bir yerlere gelmek, daha ileri gidecek olursak da mesela dünya çapında birşeyler yapabilmek için öyle çok çalışmak gerekmediğini çıkarmış ve "aman etrafınızdakilere bakın, yükselenler çok mu matah yani..." gibi bir şeyler demiştim.
Düşüncesi güzel gelmişti. "Aman, o kadar da çalışmaya gerek yokmuş işte, bir dolu faktör var, vs" diye geçmişti aklımdan. Ama yanılmışım. Bir daha bir kitabı sonuna kadar okuyup bitirmeden öyle balık gibi atlayıp yorum yapmayacağım. Ahkam kesmeyeceğim.
Şimdi geldiğim bölümlerde diyor ki, bir konuda dünya çapında olabilmek için 10bin saat kuralına uyacaksın. O konuda 10bin saat pratik yapacaksın.
Günlük hayatımıza şöyle uyarlayayım.
Mesela çok iyi bir tenisçi olmak istedin. Günde 5 saat, haftada 5 gün çalışarak - 1 yılda hiç ara vermeden çalıştığını farz etsek - ayda 100 saat, 1 yılda 1200 saat pratik yapmış olursun. 10bin saate ulaşmak için 9 yıla yakın bu tempo ile çalışman lazım.
Mesela ben şu anda İspanyolca öğreniyorum ya. Mükemmel seviyeye günde 1 saat çalışarak ancak 50 yılda, yani 85 yaşına geldiğimde ulaşabiliyorum. Neyse ki İspanyolca konusunda mükemmellik iddiam yok :)
Şu anki tempomla hedefim 5 yılda 1000 saat yaparak iyi seviyede konuşmak...
5 yıl sonra İspanyolca bir blogum da olabilir...Bakalım, göreceğiz...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder